۱ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۰۸

با اعلام حمايت تركيه از اين مذاكرات؛

عبدالله گل خواستار ادامه مذاكرات ايران با سه كشور اروپايي شد

عبدالله گل وزير امور خارجه تركيه خواستار ادامه مذاكرات هسته اي ميان ايران و سه كشور آلمان، انگليس، و فرانسه شد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه تركي زمان، عبدالله گل در ديار روز گذشته خود با " لولا دا سيلوا" Lula Da Silva رئيس جمهوري برزيل و نخست وزير اين كشور و همچنين ديگر مقامات برزيلي گفت :" شما نمي توانيد بدون تامين امنيت به توسعه اين برنامه ها بپردازيد: و نبايد يك مسابقه تسليحاتي در منطقه به راه بيفتد؛ما به ايران مي گوييم از آنجايي كه شما تعهداتي با آژانس داريد، بايد روابط خود را با آن به طور روشن و واضحي هدايت كنيد."

وي افزود :"ايران نبايد مذاكرات خود را با سه كشور اروپايي متوقف كند؛ ما اميدواريم كه طرفين در اين زمينه به توافق مشتركي دست پيدا كنند و تنش جديدي در منطقه به وجود نيايد."

در ديدار وزير امورخارجه تركيه با مقامات برزيلي دو قرارداد همكاري در زمينه افزايش سطح همكاريهاي هر چه بيشتر دو طرف و همچنين در جهت همكاري دانشگاهي در زمينه ديپلماسي به امضا رسيد.

گل خبرچند روز پيش برخي رسانه هاي تركيه و جهان را درمورد درخواست آمريكا از آنكارا براي حمايت از حمله نظامي به ايران تكذيب كرده بود.

 وي گفت : ديدارهاي اخيررئيس تحقيقات فدرال آمريكا (اف بي آي ) و سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) از آنكارا هيچ ارتباطي با ايران و سوريه نداشت .

عبدالله گل تاكيد كرد: سفر اخير مسئولان آمريكا به آنكارا با هدف تقويت روابط و همكاري مشترك بين دو كشور در تمام زمينه ها صورت گرفته است.

کد خبر 280119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha